Az újévet Panglao sziget tengerpartjainak feltérképezésével töltöttük. 4 triciklist fogadtunk és nekivágtunk a szigetnek. Gergő és Kriszta motorral követnek. Tricikli sofőrjeink egytől egyig kiválóan beszélnek angolul, így guide-ként is remekül funkcionálnak. Elsőként Libaong Beachen állunk meg és töltünk el gyorsan elröppenő 3 órát. Ezen a szakaszon fehéreket nem is láttunk csak a helyiektől volt zsúfolt a tengerpart, sok család ünnepelte az újévet piknikkel az erre a célra kialakított nádfedeles piknik házikókban a fehér homokban. A part itt is tiszta, a filipinók kulturáltan használják, tisztelik a természetet és a tisztaságot, a parton táblák figyelmeztetnek, hogy a víz közvetlen közelében elhelyezkedő partszakaszon sem inni, sem étkezni, sem pedig dohányozni nem szabad. Áki, Kriszta és én csatlakozunk a helyi fiatalokhoz és hatalmas strandröpi parti kezdődik. Tudod, „van akai nyer és van a aki veszít…. „ :) . nagyon jót játszottunk. Eközben Magóék a tengerben élvezik a kislányokkal szelíd hullámokat. Játék után elsétálunk 500 m-el arrébb a Dumaluan Beach Resort partszakaszára, ahol a kép több, mint idilli. Fájdítsam? Jó. A legmerészebb álmainkat felülmúlva: vakítóan fehér homok, benyúló pálmák, nagyon kevés ember, teljesen csendes, privát és relaxált környezet.

Ezután Bikini Beach, ami köves, szintén csak helyiek fürdenek itt, de a kövek miatt egyből tovább állunk a sziget ÉNy-i részén található Duljo Beachre. Szépen halad a 4 tagú trckli karaván, Gergőék közben elkalandoznak valahova a motorral. Duljo-n nagy fürdőzést nem rendezünk a Andrásék és Juditék annál nagyobb kajálása, mi pedig a szűk Lehotzky család ( Áki, Vitya, Magó és a lányok) 3 km-es tengerpari mezítlábas sétát csapunk hintőpor finomságú homokban. Szállásunkra visszatérőben fél úton egy XVI. századi spanyol templomot látogatunk meg. Hiába keresztény templom, építészetileg teljesen más, mint az otthoniak, inkább D-amerikaiasak.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.