1,5 óra alvás után 05:45-kor kelünk, Renato a minibusz sofőrünk a tegnap megbeszéltek szerint 06:30-kor vár minket a szálloda előtt - roppant megbízható és precíz és kedves ember, és ez az elmúlt 2 hét során szinte mindegyik általunk megismert filipinóról elmondható-. A gépünk 11:00-kor indul Clark-ból, ami Manilától 100 km-re található. (Az Air Asia, csak innen repül.) Rendben felszáll velünk a gép és Kuala Lumpuron keresztül Balra repít minket az Air Asia. 2*2,5 órás repülés és 1,5órás várakozás után KL-ben megérkezünk Balira, ahol a repülőtérről kijőve táblával vár minket a Balicarfinder megbízottja, hogy átadja nekünk az előre lefoglalt 2 autót, amikkel körbe szándékozunk utazni a szigetet az elkövetkező 6 napban. Ekkor már este 8 óra után vagyunk, és az autó(k) felé lépkedve hamar kiderül, hogy a két autó helyett csak egyet hozott a srác, de beismeri, hogy ő rontotta el, így mi sem vagyunk idegesek, hanem gyors megoldást találunk együtt a problémára, ami a következő: amit és akit tudtunk bepakoltunk a mi autónkba, és a 3 srácot (Andrist, Ákost, Vityát) pedig a koma a saját kis autóján hozza el a még otthonról lefoglalt szállásunkig minket is felvezetve. Enélkül aligha találtuk volna meg a szállást egyhamar, ugyanis az egyirányú és majdnem 3 km hosszú Jalan Legian egyik mellékutcájában található. A másik autót másnap reggel kilencre kihozza a szállodához. Gyors vacsora a szállodában a medence partján, egy welcome Bintang sör, majd mindenki aludni, Vityával ketten pedig elindulunk Kuta-Legian éjszakáját felfedezni. Nyüzsgő az éjszakai élet, talán túlságosan is zajos, Siófok a köbön. Amikor pénzt próbálunk váltani, többször is megpróbálnak lehúzni a váltósok. ( A Lonely Planet által is emlegetett lehúzós trükkel: először leszámolja előtted a pénzt jó kis címletekben adja, hogy sok legyen a papír, odaadja, majd visszakéri, és ekkor nagyon ügyesen észrevétlenül levesz belőle egy kisebb köteget, esetünkben úgy 25%-ot akart. Szerencsére ezt a trükköt 20 éve az albánoktól a Nyugati aluljáróban már benyeltem egyszer, azóta mindig én vagyok az utolsó aki megszámolom a pénzt, csak akkor kapja meg az ellenértéket. Egymásután ezt kétszer is megpróbálták két különböző helyen. Amikor látta, hogy résen vagyok, már egyből alacsonyabb árfolyammal próbálkozott. Hozzávágtuk a bűnözőhöz a papírkötegét és távoztunk. Aztán visszafelé meg látom, hogy üzlete elé a szokásos balinéz szertartásnak megfelelően levélre virágszirmot, rizst és füstölőt helyez el, ez minden ház és üzlet portája előtt megtalálható Balin, ill. minden bejárat előtt a földön. Ez amolyan áldozás az isteneknek, és távol tartja a gonoszt a háztól. Furcsa, hogy egyik pillanatban az ember egy kisstílű bűnöző, következő percben pedig áhítatos istenhívő… Hát igen, a hatalmas tömegturizmus Kuta Beach környékén Indonézia távoli tartományaiból ide vonzza a bűnözőket, és a szerencsevadászokat, az amúgy biztonságos országban ezen a részen rengeteg csirkefogó gyűlik össze. Kicsit elegünk is lesz, és 2 óra séta után nyugovóra térünk. Nem semmi, egy napon belül sétálunk a manilai és a Bali-i ( Kuta beach-i ) éjszakában. Ez utóbbi számomra gyomorforgató, így elhatározzuk, hogy másnap reggel egyből tovább állunk innen, pedig a szálláshely idilli hangulata arra a felvetésre késztet előzőleg, hogy itt maradjunk pár éjszakát és innen csináljunk csillag túrákat.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prath.adi 2013.01.08. 10:23:37

Miután kétszer nem hagytad, hogy átverjen, nem csodálkozom, hogy "távol akart tartani" Téged a háztól... :)

Zsoltifiú73 2013.01.08. 12:38:49

Hagyjátok ott Kuta-t, sokkal szebb és érintetlenebb részek vannak Balin. És kedves, helyi emberek. Meg gyönyörű- és (az ausztrál IQ-bajnok szörfös) túristák által nem annyira látogatott templomok, kegyhelyek. Érdemes a sziget belsejébe is benyomulni, bár az utak ott enyhén szólva sem jók. Jó szórakozást!