Kelés 05:30-kor ez lesz az utazás leghosszabb napja, Bali-i idő szerint holnap este hétig nem kerülünk ágyba. Bérautó visszaadás a reptéren, találkozó a Bali Car Finder kedves munkatársával a megbeszéltek szerint 7 órakor. Bepróbálkozunk nála, hogy a denpasari Carefur-ban vásárolt autós gyerekülésünket vásárolja meg az autókölcsönző közel féláron (mivel a kölcsönzőnek egyszerűen nem volt gyerekülése), de villámtárgyalásunk zátonyra fut, mert pofátlanul negyed árat ajánlanak érte, így amellett döntünk, hogy megpróbáljuk feladni és hazahozni. Ez szerencsére sikerült is, sem az Air Asia, sem a Turkish nem gördített akadályt az útunkba.

Air Asia gépünk pontosan indul (az indonézek belépéskor vízumra 22 USD/fő, kilépéskor pedig személyenként 15 USD departure tax-ra veszik le a kedves odalátogatót nem nagy összeg, de azért mégis D: ), 11:50 kor Szingapurban landolunk csaknem két órás repülés után. Csomagok a csomagmegörzőbe ( 5db össz 20 USD ), majd metró és irány a belváros, 12 óránk van a Turkish gép Istanbul-i járatának indulásáig. Metróval be a Marina Bay-ig, majd irány fel a világhírű attrakció tetejére: A Marina Bay Sands luxushotel tető teraszára. (Felnőtt belépő 20 SGD = 4000 HUF). A hotel három hatalmas toronyból áll, a három tornyot felül egy hosszúkás tálca alakú terasz köti össze, melynek egyik fele a kilátó+étterem, másik fele a világon egyedülálló szabadtéri hatalmas strand a felhőkarcoló tetején pálmafákkal medencékkel, beach hangulat a felhők között. Ide sajnos már csak a hotel vendégei tudnak bejutni, de Viktor az ő 4 fős  különítményének elintézte a skybeach-re való bejutást hála a nemzetközi Aranykulcs Egyesületbeli tagságának és kapcsolatainak. Lássatok csodát, ebben a nyüzsgő metropoliszban összefutottunk barátainkkal eme felhőkarcoló tetején a panorámateraszon teljesen véletlenül megbeszélés nélkül. Pár szó után az eltérő programtervek miatt ismét elválunk Viktoréktól és a zuhogó esőt a metróban vészeljük át útban Little India felé. Szingapúr csodálatos multikulturális hely, a maláj, kínai, tamil és hindu kultúra harmonikus és példaértékű együttélése, a vallási sokszínűségről nem is beszélve. Van, hogy  300 m-en belül megtalálható hindu templom, muzulmán mecset, zsinagóga és keresztény templom. Tehát ne higgyetek azoknak az álszent hazug politikusoknak, akik hatalmi harcaikba vallást és másságot kevernek szándékosan, ha itt működik, akkor máshol is működnie kell.

A Kis-India negyedbe a kaják és a templomok miatt mentünk és nagyon megérte. A metróból feljőve a Little India nevű megállónál, egyből megcsapott minket a curry és egyéb fűszerek valamint a füstölők tiszta illata. Részt vettünk egy templomi hindu szertartáson, majd egy órás séta után a piacon levő kifőzdék egyikében ettünk engedve az ételárus ajánlásainak. Jó fűszeres volt, jól esett rá a KingFisher sör (indiai). Szingapúr indiai negyedének az az előnye, hogy tényleg India kicsiben a tömeg a kosz a nyomulás és a koldusok nélkül, mint valami makett, tiszta és rendezett, illatos. Az ízekkel, illatokkal betelve ismét metróra szállunk és egy búcsú séta a Clarke Quay nevű éttermi és pub negyed körül. Innen indulnak a városnéző hajók is, van egy tengeröböl/csatorna, annak két partján helyezkednek el az éttermek. Ráday utca a köbön. Az egyik oldal sétáló utca teljesen be van fedve.

Az időnk lejárt, indulunk a reptérre metróval, a kislányok önfeledten játszanak a metró kapaszkodóin, Szonja most fedezte fel ezt a játékot, le sem akar róla szállni.

Terv szerint érünk a reptérre, ott ismét összefutunk barátainkkal immár a megbeszéltek szerint, és 00:30-kor felszáll velünk az Istanbulba tartó gép. 12+2+2 órás utazás/várakozás után szerencsésen landolunk a havas Budapesten egy gyönyörű élményekkel teli utazás után ragyogó társaságban és útitársakkal.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.