A tegnapi esős nap után csodás, verőfényes reggelre ébredünk. Így a tegnapi kicsit nyomottabb hangulat után ma mindenki pozitívabban látja a világot. Tegnap kegyetlenül zuhogott, féltünk, hogy a hátralévő 6 napban végig ilyen lesz az idő. Szuper reggeli, majd a resort kertjének megcsodálása után a délelőttöt a medencében töltjük a gyerekek legnagyobb örömére és egy kis színt szedünk magunkra. Egy óra körül autóba ülünk, de sajnos csak Ákibá tud velünk tartani, mert Vitya dereka beállt, alig tud mozogni, Mariann és Andris pedig átköltöztek egy drágább, elegánsabb szállodába és kettesben töltik a napot, pihenéssel.

A kiszemelt látnivalók mára: P.Banjar Hot springs és a mellette található buddhista templom, mindkettő szálláshelyünktől kb.10 km-re található, sötétedésig bőven vállalható.
A Hot spring-re épült fürdőhelyet gyorsan megtaláljuk, Szonját, aki időközben elaludt az autóban, babakocsiba tesszük és elsétálunk az erdő közepén kialakított kis fürdőhelyhez. A forró forrásvízre épült kis erdei fürdő minden várakozásunkat felülmúlja: 3 medence (2 kisebb és egy nagyobb) balinéz stílusú vízköpőkkel, szobrokkal díszítve a dzsungel közepén, rengeteg helyi játékossal és pár faranggal, köztük mi is. Zuhanyzók, mosdó és étterem, ahonnan szépen rálátni a melegvízű medencékre. Először letelepszünk az étterem teraszán, rendelünk és nagyon jót ebédelünk, majd Apa és lánya megmártóznak a helyiekkel teli medencében. A kiadós ebéd és a pancsi után elindulunk vissza a „bazársoron” autónkig, ahol a fiúk nem bííírják ki, hogy ne vásárolgassanak. Ákos és Krisztián is szatyrokkal megpakolva száll be az autóba – látjátok, Ázsia és az ázsiai árak mire képesek? Kriszt se sűrűn látni ruhát vásárolni, alkudozni.

A dzsungel-fürdő után pár perc alatt elérjük a banjari buddhista templomot, ahol a kötelező sarong feltekerése után (a fiúk kapták a rövid nadrágjuk fölé) megcsodáljuk a templom komplexumot. Fantasztikusan szép, több szinten imatermek (nyitott, zárt), Buddha szobrok, stupák. Itt sem nehéz eltölteni 1,5 órácskát. Épp indultunk ki a templomból, mikor ismét eleredt az eső, de most már nem volt zavaró, nagyon tartalmas nap állt mögöttünk. Visszakocsikáztunk a szálláshelyünkhöz, vacsi, kötelező masszázs, majd ki-ki visszavonul a bungalow-jába.

***Kiegészítés by Krizso***  Azért fontos Balin egy buddhista kolostor, mert talán ez az egy van belőle. Balin ugyanis a közhiedelmekkel ellentétben a fő vallás a hinduizmus (95%) és van egy kevés muzulmán is. Van pár kisebb mecset a szigeten, szuperül megférnek egymással a különböző vallások Indonéziában. Indonézia 17.000 szigetével a világ legnagyobb archipelágoja, amiből alig 3000 lakott. 220 milliós lélekszámával a világ legnagyobb muszlim országa, vannak azért keresztény szigetek –pl. Flores- és hindu vallású sziget – Bali - . Mint írtam, a vallások szuperül megférnek egymással, pl. Jakartában a fővárosban (2004-es ottjártunkkor) egymással szemben van egy út két oldalán egy csaknem 100.000 Főt befogadni képes több emeletes mecset, és egy keresztény katedrális. Szóval Balira az emberek javarészt a hindu templomokat (PURA) jönnek megcsodálni, amiből minden faluban van több is. / Egy liter benzin 100 Ft !!! /

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.