A guesthouse csodálatos atmoszférájú közös helyiségében felszolgált reggeli után immár 12 fősre duzzadt kis csapatunk elindul a tengerpartra, hogy megtaláljuk azt a hajót, ami a közeli szigetekre fog minket jó áron vinni. A sok várakozó hajó közül meg is alkudunk az egyik tulajával és a fél napos túrát 2600 pesoért (kb. 1000 Ft/fő ) beszéljük le vele, indulunk is egyből. Fel is szállunk babakocsistul a hernyótalpas keskeny hajóra (a törzse keskeny, de a stabilitást két vastag bambuszból készített oldalsó láb biztosítja) és egy órás utazás után megérkezünk az apró Balikasag szigetére, ahol a Fülöp-szigetek egyik legnépszerűbb legnépszerűbb korallzátonya van, valamint egy 60 m mély víz alatti sziklafal. Gergő nem hezitál és 45 perces merülésre iratkozik be, mi azonban a többi sráccal csak a felszínen snorkelezgetünk, így is csodás élmény a korallzátony és a hirtelen leszakadó mélység csodálása. Kitartóan vizslatjuk a víz alatt a beígért óriásteknősöket, de csak Kisandris, Vityabá és a búvárbá tud az élményről  beszámolni, ők voltak olyan szerencsések, hogy látták ezeket a kedves teremtéseket. Nekünk „csak" a színes halak, korallok, és az alattunk úszkáló búvárok látványa maradt, de ez is boldoggá tett minket. Külön dícséret Ákibának, aki félelmét és fóbiáit leküzdve végül csak beúszott a hirtelen leszakadó sziklafal fölé, ezzel a komfortzóna-tágítás hihetetlen örömében is részesülhetett. Ezalatt a lányok egy kissé távolabbi resort fehér homokos partján pihengettek és fürdőztek. Miután kigyönyörködtük magunkat a víz alatt is, elindulok a sziget másik felére Ágiékat és a lányaimat megkeresni. Visszasétáltunk a hajónk kikötési helyéhez, és Ágit is beküldtem kicsit snorkelezni. Mire Magó kijön a vízből, a pár szigeten lakó helyi part menti kunyhója előtti asztal egyikénél helyet foglalunk, és a frissen szedett kókusz levét iszogatjuk, majd húsát eszegetjük, közben a többiek elkezdik a halakat kiválasztani a grillezéshez. Fél óra sem telik bele, és hatalmas halász-lakoma veszi kezdetét, az asztalon friss kókuszdiók, frissen grillezett halak, hozzá garlic-rice (fokhagymás rizs). A spontán nomád lakoma után ismét útra kelünk, hogy célba vegyük a sarló alakú parányi Virgin Island-et. A 30 perc pöfögés után, ügyesen áthaladva pár sekély szakasz fölött, egy régi windows wallpaper-hez hasonlító látvány fogadott (le sem írom, mert ez már tényleg valószerűtlenül idilli). Pár száz kép elkészítése után a naplementében ismét hajóra szállunk és pont sötétedésre érünk vissza Alona Beachre. Hajós legényeinket bőkezűen megjutalmazva a csodás napért búcsút intünk nekik.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsoltifiú73 2013.01.02. 10:26:57

Boldog Ez Évet Gyerekek!
Helyzetjelentés magyarhonból: kb. -1 fok, ködös, borongós idő, a Napot nem látni, ónoseső szitálás. De azért nagyon ne irigykedjetek! ;-)
További jó lazulást nektek!
Ui: a blog élvezetesen színes.

ibolyanagyi 2013.01.02. 11:29:53

Helló Lehotzkyék és a Csapat!!!

Örömmel olvasom,hogy újabb gyönyörű helyen jártatok. Nem mondom, hogy nem irigykedek!!!!
Itthon hideg, zord, ködös az idő. Remélem Szonjus már jól van, és rohangál a " megszokott" kókuszával.
Azok a kaják, amiket leírtál mennyeiek lehetnek- csorog a nyálam.
Várom a következő bejegyzést.